Muzeum Porsche w Stuttgarcie poświęcone historii i osiągnięciom słynnego niemieckiego producenta samochodów sportowych.
Znajduje się ono w siedzibie firmy w Stuttgarcie-Zuffenhausen, w południowo-zachodniej części Niemiec.
Muzeum zostało otwarte w 2009 roku i prezentuje ponad 80 pojazdów, które pokazują rozwój i ewolucję marki Porsche, począwszy od pierwszego modelu z 1948 roku, aż po najnowsze modele. Wśród eksponatów można zobaczyć kultowe modele, takie jak Porsche 911, 356, 917, 959 czy 918 Spyder, a także liczne samochody wyścigowe, w tym te, które odniosły zwycięstwa w prestiżowych wyścigach, takich jak 24-godzinny wyścig Le Mans.
Muzeum Porsche w Stuttgarcie oferuje również bogatą kolekcję zdjęć, filmów i dokumentów, które ilustrują historię marki oraz jej wkład w rozwój motoryzacji. Wizyta w muzeum to doskonała okazja, aby zgłębić historię jednej z najbardziej cenionych i rozpoznawalnych marek samochodowych na świecie.
Egger-Lohner C.2 Phaeton
Egger-Lohner C2 Phaeton to najstarsza istniejąca wciąż konstrukcja Ferdinanda Porsche.
W 1898 roku Ferdinand Porsche zbudował samochód z okragonalnym silnikiem elektrycznym.
Nazwa wzięła się od zamkniętej, ośmiościennej obudowy silnika, która waży zaledwie 130 kilogramów.
Prędkość samochodu regulowałe dwunastobiegowy regulator z sześcioma biegami do przodu, dwoma biegami wstecznymi i czterema poziomami hamowania.
Cztery pojazdy oparte na tym podwoziu były produkowane z różnymi nadwoziami przez wiedeńskiego producenta powozów Ludwiga Lohnera. Jeden z nich zdobył pierwszą nagrodę w 40-kilometrowym wyścigu w ramach pierwszego Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Berlinie w 1899 roku.
Lohner - Porsche - Semper Vivus
Pierwszy na świecie sprawny samochód w pełni hybrydowy skontruowany przez Ferdynanda Porsche i wyprodukowanych w Lohner-Werke na początku XX wieku.
Austro Daimler - Sascha
Pomysłodawcą tego pojazdu był hrabia Aleksander Kolowrat znany jako Sascha. Kolowrat był także udziałowcem Austro Daimlera. Postawił Porsche pytanie, czy musi konstruować tak duże i ciężkie samochody, skoro Amerykanie budują znacznie lżejsze samochody. Po tym, jak zarząd Austro Daimler odmówił finansowania projektu samochodu kompaktowego, Sascha Kolowrat sam sfinansował przedsięwzięcie.
Porsche i jego inżynier-projektant Otto Köhler, jego inżynier Karl Rabe i Otto Zadnik, który był odpowiedzialny za elektrykę, zaprojektowali i opracowali samochód Sascha.
Sascha napędzana jest czterocylindrowym, dwuzaworowym silnikiem rzędowym z dwoma górnymi wałkami rozrządu i chłodzeniem wodnym. Silnik ma pojemność skokową 1049 cm3 i wytwarza moc 45 KM. Prędkość maksymalna wynosiła 144 km/h.
Porsche 914S
Samochód sportowy z silnikiem umieszczonym centralnie , zaprojektowany, wyprodukowany i sprzedawany wspólnie przez Volkswagena i Porsche od 1969 do 1976.
Za projekt 914 odpowiedzialny został Ferdinand Piëch, który odpowiadał w tamtym czasie za badania i rozwój w Porsche.
Porsche typ 360 Cisitalia
Jednomiejscowy samochód klasy Grand Prix z silnikiem o pojemności 1,5 litra, z doładowaniem, zbudowany przez włoskiego producenta samochodów sportowych Cisitalia i wprowadzony na rynek w 1949 roku.
Zaprojektowany przez Porsche w latach 1946–47 i dlatego jest znany również pod numerem projektu Porsche, Typ 360.
- Silnik : 1,5 flat-12, podwójnie doładowany
- Skrzynia biegów : 5-biegowa sekwencyjna, z synchronizacją
- Układ napędowy : napęd na 4 koła z odłączanym napędem na przednie koła
Porsche 356B 2000 GS Carrera GT Dreikantschaber z 1963r.
Wyjątkowa wyścigowa wersja modelu 356B z 1963 roku. Charakterystyczna tylna szyba nadaje samochodowi bardzo szczególną sylwetkę, zwaną „Dreikantschaber” czyli skrobaczka do lodu.
Zbudowano dwa takie coupe na potrzeby 24-godzinnego wyścigu Le Mans, ale żadnemu z nich nie udało się dotrzeć do mety. Podczas gdy samochód znajdujący się obecnie w Muzeum Porsche zajął trzecie miejsce w swoim debiucie na Targa Florio w 1963 roku.
Porsche 597 Jagdwagen
Pierwszy samochód terenowy Porsche, lekki, mocny, chłodzony powietrzem i wyposażony w silnik z tyłu, znany także jako samochód myśliwski.
Uważa się, że w sumie, od 1954 roku, wyprodukowano zaledwie 71 egzemplarzy Typu 597, a bardzo niewiele przetrwało do chwili obecnej.
Aluminiowe nadwozie Porsche 64
Znany także jako VW Aerocoupe, Sportwagen Type 64 czy Type 60K10[1], został zaprojektowany z myślą o planowanym na wrzesień 1939 roku wyścigu Berlin - Rzym.
Projekt nadwozia został wykonany przez Porsche Büro po testach w tunelu aerodynamicznym dla planowanego samochodu sportowego V10, który nigdy nie powstał.
Ciągnik Porsche Diesel Standard 218
Znany również jako N 218 , to trzecia generacja dwucylindrowych ciągników serii Standard , produkowanych przez Porsche-Diesel Motorenbau GmbH.
W latach 1957-1963 fabryka Porsche wyprodukowała ponad 12 000 ciągników Standard 218.
Porsche 356
Samochód sportowy, wyprodukowany najpierw przez austriacką firmę Porsche Konstruktionen GesmbH (1948-1949), a następnie przez niemiecką firmę Dr. Ing. hc F. Porsche GmbH (1950-1965). Był to pierwszy seryjny samochód Porsche.
Model 356 to lekki i zwinny dwudrzwiowy samochód z silnikiem umieszczonym z tyłu i napędem na tylne koła, dostępny zarówno w wersji coupé z twardym dachem, jak i w konfiguracji otwartej.
Porsche 959S
W momencie wprowadzenia na rynek model 959 z podwójnym turbodoładowaniem był najszybszym na świecie samochodem produkcyjnym dopuszczonym do ruchu ulicznego , osiągając prędkość maksymalną 317 km/h (197 mil/h), a w niektórych wariantach osiągał nawet 339 km/h (211 mil/h).
Wersja drogowa 959 zadebiutowała na Salonie Samochodowym we Frankfurcie w 1985 roku jako model z 1986 roku, ale liczne problemy opóźniły produkcję o ponad rok.
Porsche 935/77
Wprowadzony w 1976 roku jako fabryczna wyścigowa wersja 911 (930) Turbo i przygotowany do przepisów FIA - Grupy 5 , był ewolucją prototypu Carrera RSR 2.1 turbo, który zajął drugie miejsce w klasyfikacji generalnej 24-godzinnego wyścigu Le Mans w 1974 roku.
W modelu 935 zastosowano sześciocylindrowy silnik typu 935 o pojemności 3.3l z podwójnym turbodoładowaniem, w którym zastosowano mechaniczny układ wtrysku paliwa. Wszystkie komponenty o wysokiej wydajności łącznie umożliwiły silnikowi uzyskanie mocy do 857 KM.
Porsche 911
Zaprezentowane po raz pierwszy w 1964 roku, samochód sportowy klasy średniej.
Początkowo projekt nazwany został Porsche 901, jednakże Peugeot miał wyłączne prawa do trzycyfrowej nazwy z cyfrą 0 w środku, po jego proteście Porsche zmieniło nazwę modelu na 911.
Od 2019 roku produkowana jest ósma generacja modelu.
Porsche 99X
Elektryczny samochód wyścigowy zbudowany na ustandaryzowanym podwoziu Spark Racing Technology z bateriami od McLaren Applied Technologies.