Muzeum Porsche w Stuttgarcie

Ocena:

5/5 | 1 głosów

Muzeum Porsche w Stuttgarcie poświęcone historii i osiągnięciom słynnego niemieckiego producenta samochodów sportowych.

Znajduje się ono w siedzibie firmy w Stuttgarcie-Zuffenhausen, w południowo-zachodniej części Niemiec.

Muzeum zostało otwarte w 2009 roku i prezentuje ponad 80 pojazdów, które pokazują rozwój i ewolucję marki Porsche, począwszy od pierwszego modelu z 1948 roku, aż po najnowsze modele. Wśród eksponatów można zobaczyć kultowe modele, takie jak Porsche 911, 356, 917, 959 czy 918 Spyder, a także liczne samochody wyścigowe, w tym te, które odniosły zwycięstwa w prestiżowych wyścigach, takich jak 24-godzinny wyścig Le Mans.

Muzeum Porsche w Stuttgarcie oferuje również bogatą kolekcję zdjęć, filmów i dokumentów, które ilustrują historię marki oraz jej wkład w rozwój motoryzacji. Wizyta w muzeum to doskonała okazja, aby zgłębić historię jednej z najbardziej cenionych i rozpoznawalnych marek samochodowych na świecie.

Egger-Lohner C.2 Phaeton

Egger-Lohner C2 Phaeton to najstarsza istniejąca wciąż konstrukcja Ferdinanda Porsche.

W 1898 roku Ferdinand Porsche zbudował samochód z okragonalnym silnikiem elektrycznym. 
Nazwa wzięła się od zamkniętej, ośmiościennej obudowy silnika, która waży zaledwie 130 kilogramów. 
Prędkość samochodu regulowałe dwunastobiegowy regulator z sześcioma biegami do przodu, dwoma biegami wstecznymi i czterema poziomami hamowania. 
Cztery pojazdy oparte na tym podwoziu były produkowane z różnymi nadwoziami przez wiedeńskiego producenta powozów Ludwiga Lohnera. Jeden z nich zdobył pierwszą nagrodę w 40-kilometrowym wyścigu w ramach pierwszego Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Berlinie w 1899 roku. 

Lohner - Porsche - Semper Vivus

Pierwszy na świecie sprawny samochód w pełni hybrydowy skontruowany przez Ferdynanda Porsche i wyprodukowanych w Lohner-Werke na początku XX wieku.

Austro Daimler - Sascha

Pomysłodawcą tego pojazdu był hrabia Aleksander Kolowrat znany jako Sascha. Kolowrat był także udziałowcem Austro Daimlera. Postawił Porsche pytanie, czy musi konstruować tak duże i ciężkie samochody, skoro Amerykanie budują znacznie lżejsze samochody. Po tym, jak zarząd Austro Daimler odmówił finansowania projektu samochodu kompaktowego, Sascha Kolowrat sam sfinansował przedsięwzięcie. 

Porsche i jego inżynier-projektant Otto Köhler, jego inżynier Karl Rabe i Otto Zadnik, który był odpowiedzialny za elektrykę, zaprojektowali i opracowali samochód Sascha.

Sascha napędzana jest czterocylindrowym, dwuzaworowym silnikiem rzędowym z dwoma górnymi wałkami rozrządu i chłodzeniem wodnym. Silnik ma pojemność skokową 1049 cm3 i wytwarza moc 45 KM. Prędkość maksymalna wynosiła 144 km/h.

Porsche 914S

Samochód sportowy z silnikiem umieszczonym centralnie , zaprojektowany, wyprodukowany i sprzedawany wspólnie przez Volkswagena i Porsche od 1969 do 1976.

Za projekt 914 odpowiedzialny został Ferdinand Piëch, który odpowiadał w tamtym czasie za badania i rozwój w Porsche.

Porsche typ 360 Cisitalia

Jednomiejscowy samochód klasy Grand Prix z silnikiem o pojemności 1,5 litra, z doładowaniem, zbudowany przez włoskiego producenta samochodów sportowych Cisitalia i wprowadzony na rynek w 1949 roku.

Zaprojektowany przez Porsche w latach 1946–47 i dlatego jest znany również pod numerem projektu Porsche, Typ 360.

  • Silnik : 1,5 flat-12, podwójnie doładowany
  • Skrzynia biegów : 5-biegowa sekwencyjna, z synchronizacją
  • Układ napędowy : napęd na 4 koła z odłączanym napędem na przednie koła

Porsche 356B 2000 GS Carrera GT Dreikantschaber z 1963r.

Wyjątkowa wyścigowa wersja modelu 356B z 1963 roku. Charakterystyczna tylna szyba nadaje samochodowi bardzo szczególną sylwetkę, zwaną „Dreikantschaber” czyli skrobaczka do lodu.

Zbudowano dwa takie coupe na potrzeby 24-godzinnego wyścigu Le Mans, ale żadnemu z nich nie udało się dotrzeć do mety. Podczas gdy samochód znajdujący się obecnie w Muzeum Porsche zajął trzecie miejsce w swoim debiucie na Targa Florio w 1963 roku.

Porsche 597 Jagdwagen

Pierwszy samochód terenowy Porsche, lekki, mocny, chłodzony powietrzem i wyposażony w silnik z tyłu, znany także jako samochód myśliwski.

Uważa się, że w sumie, od 1954 roku, wyprodukowano zaledwie 71 egzemplarzy Typu 597, a bardzo niewiele przetrwało do chwili obecnej.

Aluminiowe nadwozie Porsche 64

Znany także jako VW Aerocoupe, Sportwagen Type 64 czy Type 60K10[1], został zaprojektowany z myślą o planowanym na wrzesień 1939 roku wyścigu Berlin - Rzym. 

Projekt nadwozia został wykonany przez Porsche Büro po testach w tunelu aerodynamicznym dla planowanego samochodu sportowego V10, który nigdy nie powstał.

Ciągnik Porsche Diesel Standard 218

Znany również jako N 218 , to trzecia generacja dwucylindrowych ciągników serii Standard , produkowanych przez Porsche-Diesel Motorenbau GmbH.

W latach 1957-1963 fabryka Porsche wyprodukowała ponad 12 000 ciągników Standard 218.

Porsche 356

Samochód sportowy, wyprodukowany najpierw przez austriacką firmę Porsche Konstruktionen GesmbH (1948-1949), a następnie przez niemiecką firmę Dr. Ing. hc F. Porsche GmbH (1950-1965). Był to pierwszy seryjny samochód Porsche.

Model 356 to lekki i zwinny dwudrzwiowy samochód z silnikiem umieszczonym z tyłu i napędem na tylne koła, dostępny zarówno w wersji coupé z twardym dachem, jak i w konfiguracji otwartej.

Porsche 959S

W momencie wprowadzenia na rynek model 959 z podwójnym turbodoładowaniem był najszybszym na świecie samochodem produkcyjnym dopuszczonym do ruchu ulicznego , osiągając prędkość maksymalną 317 km/h (197 mil/h), a w niektórych wariantach osiągał nawet 339 km/h (211 mil/h).

Wersja drogowa 959 zadebiutowała na Salonie Samochodowym we Frankfurcie w 1985 roku jako model z 1986 roku, ale liczne problemy opóźniły produkcję o ponad rok.

Porsche 935/77

Wprowadzony w 1976 roku jako fabryczna wyścigowa wersja 911 (930) Turbo i przygotowany do przepisów FIA - Grupy 5 , był ewolucją prototypu Carrera RSR 2.1 turbo, który zajął drugie miejsce w klasyfikacji generalnej 24-godzinnego wyścigu Le Mans w 1974 roku.

W modelu 935 zastosowano sześciocylindrowy silnik typu 935 o pojemności 3.3l z podwójnym turbodoładowaniem, w którym zastosowano mechaniczny układ wtrysku paliwa. Wszystkie komponenty o wysokiej wydajności łącznie umożliwiły silnikowi uzyskanie mocy do 857 KM.

Porsche 911

Zaprezentowane po raz pierwszy w 1964 roku, samochód sportowy klasy średniej.
Początkowo projekt nazwany został Porsche 901, jednakże Peugeot miał wyłączne prawa do trzycyfrowej nazwy z cyfrą 0 w środku, po jego proteście Porsche zmieniło nazwę modelu na 911.
Od 2019 roku produkowana jest ósma generacja modelu.

Porsche 99X

Elektryczny samochód wyścigowy zbudowany na ustandaryzowanym podwoziu Spark Racing Technology z bateriami od McLaren Applied Technologies.

KOMENTARZE NA FORUM
Treść
Podpis
Ocena
Stuttgart

Stuttgart

Stolica i największe miasto kraju związkowego Badenia-Wirtembergia, południowo-zachodniego regionu Niemiec.

🤩

👪

👫

Mercedes-Benz Welt Stuttgart - Muzeum

Mercedes-Benz Welt Stuttgart - Muzeum

Kompleks muzealno-wystawienniczy w Stuttgarcie, w Niemczech, poświęcony historii i osiągnięciom słynnego niemieckiego producenta samochodów.

🤩

👪

🚗