Mercedes-Benz Welt Stuttgart - Muzeum

Ocena:

5/5 | 1 głosów

Kompleks muzealno-wystawienniczy w Stuttgarcie, w Niemczech, poświęcony historii i osiągnięciom słynnego niemieckiego producenta samochodów.

Nie jestem miłośnikiem tej marki ale Mercedes-Benz Welt to bezdyskusyjnie najlepsze muzeum motoryzacji jakie kiedykolwiek widziałem. Ekspozycja pojazdów, przestrzeń, oświetlenie i logika bija na głowę to co możecie zobaczyć w przeładowanym muzeum BMW, czy ubogim, ze względów historycznych muzeum Porsche.

Oprócz pojazdów koncernu Mercedesa, znajdziemy w muzeum wiele zdjęć i eksponatów pokazujących historię Europy i świata od chwili powstania firmy, aż do dzisiaj. I to bez żadnych nawiązań do samego Mercedesa, co jest wyrazem olbrzymiej nonszalancji, pewności siebie i czymś niespotykanym w merkantylnym świecie koncernów motoryzacyjnych.

Ale firma panów: Benza, Deimlera i Jellinka może sobie na to pozwolić. To najstarsza firma motoryzacyjna na świecie istniejąca do dzisiaj i pierwszy producent samochodów który, za sprawą m.in. barona Rothshilda, od dłubania w szopie przeszedł do produkcji masowej.

Zdumiewająca jest też lojalność do marki, wśród pracowników Mercedesa. Będąc w Benzviertel, w pobliżu muzeum, zdałem sobie sprawę że 90% samochodów, które widzę na drogach i na parkingach dla pracowników fabryki, to Mercedesy. Ale to raczej presja społeczna niż przekonanie o jakości pojazdów stuttgarckiego koncernu.

Znajduje się on w bezpośrednim sąsiedztwie siedziby firmy, a także fabryki, w której powstają samochody marki Mercedes-Benz.

W skład kompleksu wchodzą trzy główne części: muzeum Mercedes-Benz, centrum doświadczeń Mercedes-Benz oraz centrum sprzedaży samochodów i usług serwisowych. Muzeum prezentuje ponad 160 pojazdów, które pokazują rozwój i ewolucję marki Mercedes-Benz, począwszy od pierwszego samochodu z 1886 roku, aż po najnowsze modele. Wśród eksponatów można zobaczyć kultowe modele, takie jak Mercedes-Benz 300 SL "Gullwing", 600 Pullman, a także liczne samochody wyścigowe, w tym te, które odniosły zwycięstwa w prestiżowych wyścigach, takich jak Grand Prix Formuły 1.

Centrum doświadczeń Mercedes-Benz to interaktywne miejsce, w którym można zapoznać się z najnowszymi technologiami i innowacjami związanymi z motoryzacją oraz doświadczyć jazdy samochodem na symulatorze. Centrum sprzedaży samochodów i usług serwisowych oferuje możliwość zakupu samochodu marki Mercedes-Benz oraz zapewnia serwisowanie pojazdów.

Mercedes-Benz Welt to doskonałe miejsce dla miłośników motoryzacji i fanów marki Mercedes-Benz, którzy chcą zgłębić historię i technologię tej ikonicznej marki samochodowej.

Czerwona Locha - pierwsze AMG

Pod koniec lat sześćdziesiątych i na początku siedemdziesiątych firma AMG wystartowała w 24-godzinnym wyścigu Spa w 1971 r. oraz w Mistrzostwach Europy Samochodów Turystycznych w dużej limuzynie Mercedes-Benz 300SEL 6.3 V8, pieszczotliwie nazywanej „Red Sow”

Daimler Motorized Carriage

Powóz zmotoryzowany Daimler był pierwszym samochodem wyprodukowanym przez niemieckich inżynierów Gottlieba Daimlera i Wilhelma Maybacha i pierwszym pojazdem czterokołowym napędzanym wysokoobrotowym silnikiem spalinowym.

Pojazd zbudowany przez Daimlera i Maybacha nie jest jednak klasyfikowany jako samochód, ponieważ był to dyliżans, czyli powóz konny zakupiony od innego producenta, który zaadaptowano.

Motor Velocipede

Pierwszy na świecie samochód produkowanym masowo choć w bardzo małych ilościach i wyposażony w opony pneumatyczne. 

Zaopatrzony był jednocylindrowy silnik, umieszczony z tyłu, o pojemności 1045 cm3 i mocy maksymalnej 1.5 KM przy 450 obr/min.

Benz 14 PS Rennwagen - 1900

Samochód wyścigowy Benz z otwartym układem chłodzenia. Woda chłodząca jest schładzana przez przepływ powietrza w rurach wyposażonych w płyty chłodzące i częściowo odparowywana w skraplaczu za siedzeniem. 

Chociaż nie był szczególnie wydajny, był wystarczający dla mocy rozwijanej przez dwucylindrowy silnik tłokowy o mocy 14 KM (10 kW).

Prędkość maksymalna 65km/h.

Mercedes-Benz W29 500K

Luksusowy samochód osobowy produkowany przez firmę Mercedes-Benz w latach 1934-1936.

Osiągał on moc maksymalną ponad 160 KM co pozwalało na osiągnięcie prędkości maksymalnej ponad 160 km/h przy zużyciu paliwa 30 l/100 km.

Mercedes-Benz W142

Samochód osobowy wprowadzony na rynek w lutym 1937 roku, jako następca Mercedes-Benz Typ 290.

Napędzany był powiększonym, rzędowym, sześciozaworowym silnikiem o pojemności 3208 cm3 i maksymalnej mocy 78 KM, zapewniającej deklarowaną prędkość maksymalną 130 km/h. Całość przekazywana była na tylne koła za pośrednictwem czterobiegowej manualnej skrzyni biegów.

Mercedes-Benz Typ 770 Grosser Mercedes - samochód cesarze Hirohito

Najbardziej znany jako samochód wysokich rangą nazistowskich polityków Niemiec oraz państw Osi, przed i podczas II wojny światowej. Grossera używali m.in. Adolf Hitler, Paul von Hindenburg, Hermann Göring, Heinrich Himmler, Reinhard Heydrich ,Ion Antonescu, Benito Mussolini i cesarz Hirohito.

Napędzany był rzędowym ośmiocylindrowym silnikiem o pojemności 7665 cm3 z górnym wałkiem rozrządu i aluminiowymi tłokami. Silnik wytwarzał 150 KM przy 2800 obr./min bez doładowania.

Mercedes 300 Adenauer - 1952r.

Model 300 był czterodrzwiowym luksusowym sedanem produkowanym przez firmę Mercedes-Benz w latach 1951-1957. Był to wówczas flagowy model firmy, następca modelu W150 z czasów II wojny światowej.

Potocznie nazywany Adenauerem na cześć Konrada Adenauera, pierwszego kanclerza Republiki Federalnej Niemiec, który w latach 1949-1963 używał sześciu niestandardowych wersji tego samochodu.

Mercedes-Benz W113

Dwumiejscowy roadster / coupé, zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 1963 roku i produkowany od 1963 do 1971. Zastąpił zarówno 300 SL, jak i 190 SL.
Wszystkie modele były wyposażone w sześciocylindrowy silnik rzędowy z wielopunktowym wtryskiem paliwa. Maskę, pokrywę bagażnika, poszycia drzwi i pokrywę bagażnika wykonano z aluminium, aby zmniejszyć masę. Stosunkowo krótkie i szerokie podwozie w połączeniu z doskonałym zawieszeniem, mocnymi hamulcami i oponami radialnymi zapewniało W 113 doskonałe prowadzenie.
W 113 był pierwszym samochodem sportowym z „nadwoziem zabezpieczającym” opartym na szeroko zakrojonych pracach Beli Barényi nad bezpieczeństwem pojazdów: miał sztywną kabinę pasażerską i wyznaczone strefy zgniotu z pochłaniającymi uderzenia przednimi i tylnymi sekcjami wbudowanymi w konstrukcję pojazdu. Wnętrze zostało zaokrąglone i usunięto wszystkie twarde rogi i krawędzie, podobnie jak w sedanie W 111.

Mercedes-Benz 300 SL

Dwumiejscowy samochód sportowy produkowany przez firmę Mercedes-Benz od 1954 do 1957 jako coupé ze skrzydłami mewy i od 1957 do 1963 jako roadster . Model 300 SL wywodzi się z wyścigowego samochodu firmy z 1952 r., W194 , i był wyposażony w mechaniczny układ bezpośredniego wtrysku paliwa , który znacznie zwiększył moc jego trzylitrowego, sześciocylindrowego rzędowego silnika z wałkiem rozrządu w głowicy.

Model 300 SL był w stanie osiągnąć prędkość do 263 km/h (163 mil/h), zyskując reputację mistrza wyścigów samochodów sportowych i czyniąc go najszybszym samochodem produkcyjnym swoich czasów. Charakterystyczne drzwi skrzydłowe i innowacyjna lekka konstrukcja z rurowej ramy przyczyniły się do uzyskania przez ten samochód statusu przełomowego i niezwykle wpływowego samochodu.

Mercedes-Benz Renntransporter

Najszybszy transporter samochodów wyścigowych na świecie.

Mercedes-Benz 600 Pullman

Ultraluksusowy samochód produkowany przez Daimler-Benz od 1963 do 1981. 

Prekursor nowoczesnej marki Maybach, dobrze znany jako samochód celebrytów i przywódców politycznych. Przez ponad 30 lat przewoził królów, kanclerzy i prezydentów, uznawany za bardzo bezpieczny i komfortowy.

KOMENTARZE NA FORUM
Treść
Podpis
Ocena
Stuttgart

Stuttgart

Stolica i największe miasto kraju związkowego Badenia-Wirtembergia, południowo-zachodniego regionu Niemiec.

🤩

👪

👫

Muzeum Porsche w Stuttgarcie

Muzeum Porsche w Stuttgarcie

Muzeum Porsche w Stuttgarcie poświęcone historii i osiągnięciom słynnego niemieckiego producenta samochodów sportowych.

👪

🚗