Muzeum Audi w Ingolstadt

Ocena:

5/5 | 2 głosów

Muzeum poświęcone historii i osiągnięciom marki Audi.

Audi Museum Mobile, jak na producenta samochodów o takiej tradycji i pozycji rynkowej, zawodzi oczekiwania.

Muzeum jest zbyt małe aby w odpowiedni sposób zaprezentować wszystkie samochody i motocykle. Zbyt duże zagęszczenie powoduje, że najcenniejsze modele są dodatkowo osłonięte klatkami z pancernego szkła, czego nie doświadczycie nawet w muzeum Mercedesa, mimo że jego eksponaty są co najmniej tak samo cenne.

Czy mimo to warto odwiedzić Audi Forum?

Ze względu na zgromadzone tam eksponaty, zdecydowanie tak, ale jakiś niedosyt pozostaje, zwłaszcza jeżeli porównamy Audi z konkurencją.

Muzeum składa się z trzech pięter, na których eksponowane są samochody Audi, począwszy od pierwszego modelu z 1901 roku, aż do najnowszych prototypów. Wśród prezentowanych pojazdów można zobaczyć m.in. klasyczne modele z lat 30. i 40. XX wieku, sportowe Audi Quattro, a także modele wyścigowe.

Muzeum Audi oferuje również interaktywne wystawy, w tym symulatory jazdy i stacje multimedialne, które pozwalają zwiedzającym na interaktywne poznawanie historii i technologii samochodowej marki Audi.

Audi 18/70 PS

Luksusowy samochód produkowany przez niemiecką firmę Audi AG w latach 1924-1926. Był to jeden z pierwszych samochodów marki Audi po połączeniu czterech niemieckich firm motoryzacyjnych w 1932 roku.

Samochód był napędzany sześciocylindrowym silnikiem o pojemności 2,6 litra, który rozwijał moc 70 KM. Dzięki takiemu napędowi, Audi 18/70 PS osiągał prędkość maksymalną wynoszącą około 120 km/h.

Audi 1000S

Kompaktowy samochód, który zastąpił poprzednie modele DKW i Auto Union.

Audi 1000S był napędzany trzycylindrowym silnikiem dwusuwowym o pojemności 981 cm3, który generował moc 45 KM. Samochód miał 4-biegową skrzynię manualną i osiągał prędkość maksymalną wynoszącą około 130 km/h. Był to więc niewielki, ale szybki samochód, który był bardzo popularny w Europie w latach 60. i 70.

Audi Typ-C 1435 PS Alpensieger

"Pogromca Alp" z 1912 roku. Napędzany silnikiem R4 o pojemności 3564 cm3. Moc maksymalna 35 KM (26kW).

Auto Union Munga

Samochód terenowy produkowany przez Auto-Union w Ingolstadt w Niemczech.

Nazwa Munga pochodzi od niemieckiego zwrotu Mehrzweck Universal Gelandewagen mit Allradantrieb, co oznacza: wielozadaniowy uniwersalny samochód terenowy z napędem na cztery koła

Audi Sport Quatro 1984

Samochód był napędzany przez pięciocylindrowy silnik turbodoładowany o pojemności 2,1 litra i mocy 306 KM 2. W latach 1984-1987 Audi brało udział w słynnym wyścigu Pikes Peak Hillclimb z różnymi wersjami quattro - wygrywając trzy razy z rzędu.

NSU ro80

Samochód osobowy klasy wyższej produkowany przez niemiecką firmę NSU w latach 1967-1977. Samochód był znany z innowacyjnego, aerodynamicznego stylu zaprojektowanego przez Clausa Luthe oraz zaawansowanego technologicznie układu napędowego. Ro 80 był napędzany przez dwurotory silnik Wankla o pojemności 995 cm i mocy 115 KM, który napędzał przednie koła poprzez półautomatyczną skrzynię biegów z innowacyjnym systemem sprzęgła sterowanym próżniowo.

Audi Front Roadster

Samochód sportowy zaprezentowany w 1935 roku. Samochód był napędzany przez silnik o pojemności 2,3 litra i mocy 50 KM . Samochód był wyposażony w przednią oś napędową i miał prędkość maksymalną wynoszącą 120 km/h .

DKW F10

Samochód osobowy klasy niższej produkowany przez niemiecką firmę DKW w latach 1931-1932. Samochód był napędzany przez dwusuwowy silnik o pojemności 584 cm³ i mocy 15 KM . Samochód był wyposażony w przednią oś napędową i miał prędkość maksymalną wynoszącą 80 km/h .

Horch 670

samochód osobowy klasy wyższej produkowany przez niemiecką firmę Horch w latach 1932-1935. Samochód był napędzany przez dwunastocylindrowy silnik o pojemności 6021 cm³ i mocy 118 KM . Prędkość maksymalna 145km/h.

NSU Kettenkraftrad

Produkowany w latach 1940-1948. Motocykl był wyposażony w silnik o pojemności 1478 cm i mocy 36 KM. Motocykl był wykorzystywany jako holownik samolotów, dział oraz jako pojazd transportowy.

Motocykle

KOMENTARZE NA FORUM
Treść
Podpis
Ocena
Ingolstadt

Ingolstadt

Miasto nad Dunajem, około 80 kilometrów na północ od Monachium. Jest piątym co do wielkości miastem w Bawarii. Siedziba Audi.

👫

Augsburg

Augsburg

Trzecie co do wielkości miasto w Bawarii i jedno z najstarszych miast w Niemczech, mające bogatą historię sięgającą czasów rzymskich.

😒

Bamberg

Bamberg

Urokliwe miasto w północnej Bawarii, w rejencji Górna Frankonia.

🤩

👫

Ratysbona | Regensburg

Ratysbona | Regensburg

Znana również jako Regensburg, to miasto w południowych Niemczech, położone w dolinie rzeki Dunaj.

🤩

👫

Monachium

Monachium

Stolica i największe miasto Bawarii, południowego kraju Niemiec. Jest to także trzecie co do wielkości miasto w Niemczech.

👫

Muzeum BMW w Monachium

Muzeum BMW w Monachium

Muzeum poświęcone historii i osiągnięciom słynnego niemieckiego producenta samochodów i motocykli BMW.

👪

🚗

Norymberga

Norymberga

Bawarskie miasto, jedno z największych i najważniejszych miast regionu, znane ze swojej bogatej historii, architektury i kultury.

👫