Muzeum poświęcone historii i osiągnięciom marki Audi.
Audi Museum Mobile, jak na producenta samochodów o takiej tradycji i pozycji rynkowej, zawodzi oczekiwania.
Muzeum jest zbyt małe aby w odpowiedni sposób zaprezentować wszystkie samochody i motocykle. Zbyt duże zagęszczenie powoduje, że najcenniejsze modele są dodatkowo osłonięte klatkami z pancernego szkła, czego nie doświadczycie nawet w muzeum Mercedesa, mimo że jego eksponaty są co najmniej tak samo cenne.
Czy mimo to warto odwiedzić Audi Forum?
Ze względu na zgromadzone tam eksponaty, zdecydowanie tak, ale jakiś niedosyt pozostaje, zwłaszcza jeżeli porównamy Audi z konkurencją.
Muzeum składa się z trzech pięter, na których eksponowane są samochody Audi, począwszy od pierwszego modelu z 1901 roku, aż do najnowszych prototypów. Wśród prezentowanych pojazdów można zobaczyć m.in. klasyczne modele z lat 30. i 40. XX wieku, sportowe Audi Quattro, a także modele wyścigowe.
Muzeum Audi oferuje również interaktywne wystawy, w tym symulatory jazdy i stacje multimedialne, które pozwalają zwiedzającym na interaktywne poznawanie historii i technologii samochodowej marki Audi.
Audi 18/70 PS
Luksusowy samochód produkowany przez niemiecką firmę Audi AG w latach 1924-1926. Był to jeden z pierwszych samochodów marki Audi po połączeniu czterech niemieckich firm motoryzacyjnych w 1932 roku.
Samochód był napędzany sześciocylindrowym silnikiem o pojemności 2,6 litra, który rozwijał moc 70 KM. Dzięki takiemu napędowi, Audi 18/70 PS osiągał prędkość maksymalną wynoszącą około 120 km/h.
Audi 1000S
Kompaktowy samochód, który zastąpił poprzednie modele DKW i Auto Union.
Audi 1000S był napędzany trzycylindrowym silnikiem dwusuwowym o pojemności 981 cm3, który generował moc 45 KM. Samochód miał 4-biegową skrzynię manualną i osiągał prędkość maksymalną wynoszącą około 130 km/h. Był to więc niewielki, ale szybki samochód, który był bardzo popularny w Europie w latach 60. i 70.
Audi Typ-C 1435 PS Alpensieger
"Pogromca Alp" z 1912 roku. Napędzany silnikiem R4 o pojemności 3564 cm3. Moc maksymalna 35 KM (26kW).
Auto Union Munga
Samochód terenowy produkowany przez Auto-Union w Ingolstadt w Niemczech.
Nazwa Munga pochodzi od niemieckiego zwrotu Mehrzweck Universal Gelandewagen mit Allradantrieb, co oznacza: wielozadaniowy uniwersalny samochód terenowy z napędem na cztery koła
Audi Sport Quatro 1984
Samochód był napędzany przez pięciocylindrowy silnik turbodoładowany o pojemności 2,1 litra i mocy 306 KM 2. W latach 1984-1987 Audi brało udział w słynnym wyścigu Pikes Peak Hillclimb z różnymi wersjami quattro - wygrywając trzy razy z rzędu.
NSU ro80
Samochód osobowy klasy wyższej produkowany przez niemiecką firmę NSU w latach 1967-1977. Samochód był znany z innowacyjnego, aerodynamicznego stylu zaprojektowanego przez Clausa Luthe oraz zaawansowanego technologicznie układu napędowego. Ro 80 był napędzany przez dwurotory silnik Wankla o pojemności 995 cm i mocy 115 KM, który napędzał przednie koła poprzez półautomatyczną skrzynię biegów z innowacyjnym systemem sprzęgła sterowanym próżniowo.
Audi Front Roadster
Samochód sportowy zaprezentowany w 1935 roku. Samochód był napędzany przez silnik o pojemności 2,3 litra i mocy 50 KM . Samochód był wyposażony w przednią oś napędową i miał prędkość maksymalną wynoszącą 120 km/h .
DKW F10
Samochód osobowy klasy niższej produkowany przez niemiecką firmę DKW w latach 1931-1932. Samochód był napędzany przez dwusuwowy silnik o pojemności 584 cm³ i mocy 15 KM . Samochód był wyposażony w przednią oś napędową i miał prędkość maksymalną wynoszącą 80 km/h .
Horch 670
samochód osobowy klasy wyższej produkowany przez niemiecką firmę Horch w latach 1932-1935. Samochód był napędzany przez dwunastocylindrowy silnik o pojemności 6021 cm³ i mocy 118 KM . Prędkość maksymalna 145km/h.
NSU Kettenkraftrad
Produkowany w latach 1940-1948. Motocykl był wyposażony w silnik o pojemności 1478 cm i mocy 36 KM. Motocykl był wykorzystywany jako holownik samolotów, dział oraz jako pojazd transportowy.
DKW Junior
DKW Junior to mały przednionapędowy sedan produkowany przez Auto Union AG, zakładzie w Ingolstad od 1957 roku. Napędzany był trzycylindrową, dwusuwową jednostką o pojemności 741 cm3, której moc wynosiła 34 KM.
Motocykle
Grupa Audi, jaką znamy dzisiaj, powstała z połączenia kilku marek, które miały swoje korzenie w niemieckim przemyśle motoryzacyjnym. Kluczową rolę odegrała tu Auto Union, która była właścicielem takich marek jak DKW, Wanderer, Horch i Audi. Główna rola w produkcji motocykli przypadła firmie DKW (Dampf-Kraft-Wagen), która przed II wojną światową była jednym z największych producentów motocykli na świecie.
Auto Union po II wojnie światowej przestało produkować motocykle i skupiło się na samochodach.
Wanderer 2 PS
Motocykl produkowany w latach 1914-1919. silnik 1-cylindrowy czterosuwowy, moc 3 KM, prędkość maksymalna 60 km/h.
Auto Union 1000 Sp Cabrio - 1958-63 rok
Auto Union 1000 napędzany trzycylindrowym, dwusuwowym silnikiem o mocy 55KM i napędem na przednie koła. Jest to jedyny samochód Auto Union, którego nazwa producenta jest marką zamiast DKW.
Oznaczenie SP oznacza „Specjalny”. Model 1000 SP został zaprezentowany na targach IAA w 1957 r. z 4-biegową zmianą biegów przy kierownicy i wolnym biegiem. Był produkowany przez firmę Baur w Stuttgarcie w latach 1958-1965.
Audi 80 B1
Pierwsza generacja serii 80 zadebiutowała w roku 1972. Do napędu użyto silników R4 z rozrządem typu SOHC. Samochód dostępny był jako 2- i 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi, które oferowano jedynie na rynek północnoamerykański.
Tam też auto było sprzedawane pod oznaczeniem Audi Fox. Technicznie model opierał się w dużej mierze na Volkswagenie Passacie B1.
Horch 901 Typ 40
Horch 901 był średniej wielkości standardowym samochodem terenowym dla Wehrmachtu , który został opracowany w latach 1935/36 z niezależnym zawieszeniem i napędem na wszystkie koła w zakładach Horch w Zwickau należących do Auto Union.
Audi 920
Audi 920 to samochód wprowadzony w 1938 roku przez oddział Audi w Auto Union. Jego silnik był skróconą wersją ośmiocylindrowego silnika rzędowego używanego przez siostrzaną firmę Horch.
Maksymalna moc wynosiła 75 KM, a maksymalna prędkość wynosiła 130 km/h.
DKW Front F1
Mały samochodód produkowanym masowo przez DKW w latach 1931-1932 i pierwszych na świecie samochodów z napędem na przednie koła, montowanych w zakładach DKW w Zwickau. Oprócz silnika o pojemności 494 cm3 oferowano nieco większy silnik o pojemności 584 cm3, zapewniający 15 KM.
Ostatnie modele DKW F1 zjechały z linii montażowych w Argentynie i Brazylii w 1968 roku
Auto Union Typ C 1936-1937
Opracowane i zbudowane przez specjalistyczny dział wyścigowy zakładów Horch w Zwickau, rewolucyjny samochód Grand Prix z silnikiem umieszczonym centralnie, zadebiutował w maju 1934 roku na torze Avus.
6-litrowe V16 osiągało maksymalną moc 520 KM i na prostej potrafiło rozpędzić Auto Union Typ C do 340 km/h.
Wanderer Puppchen
Pierwszy masowy samochód silnikowy oferowany przez firmę Winklhofer&Jaenicke, która przyjęła markę Wanderer. W momencie wprowadzenia na rynek, pierwszy model W1 miał czterocylindrowy czterosuwowy silnik o pojemności 1147 cm³ oferujący 12 KM.
Horch 850 Pullman-Cabriolet
Produkowany w latach 1937-1940. Napędzany był ośmiocylindrowym silnikiem o pojemności skokowej 5 litrów i mocy 120 KM. Umieszczony z tyłu zbiornik paliwa o pojemności 95 litrów, zapewniał zasięg ponad 400 km przy średnim zużyciu paliwa wynoszącym 22 l/100 km.

Ingolstadt
Miasto nad Dunajem, około 80 kilometrów na północ od Monachium. Jest piątym co do wielkości miastem w Bawarii. Siedziba Audi.
Augsburg
Trzecie co do wielkości miasto w Bawarii i jedno z najstarszych miast w Niemczech, mające bogatą historię sięgającą czasów rzymskich.
Ratysbona | Regensburg
Znana również jako Regensburg, to miasto w południowych Niemczech, położone w dolinie rzeki Dunaj.
Monachium
Stolica i największe miasto Bawarii, południowego kraju Niemiec. Jest to także trzecie co do wielkości miasto w Niemczech.
Muzeum BMW w Monachium
Muzeum poświęcone historii i osiągnięciom słynnego niemieckiego producenta samochodów i motocykli BMW.